Mon, 10/12/2012 - 18:01 · per telenoika

Taller de Tècniques 3D amb Blender per a iniciats : 11-15 febrer 2013 / Telenoika

fig_sintel_tutorial_shapekeysTaller de Tècniques 3D amb Blender per a iniciats

[Impartit per Raimon Guarro]
#Dates: del 13- 17 febrer de 2013 de 18h a 22h
#Inscripció oberta: 50€  tallers@telenoika.net
#Lloc: C/ Sant Pau, 58 - 08001 Barcelona

Aquest curs va dirigit a persones que ja saben fer servir Blender a nivell bàsic i que volen aprendre algunes tècniques més avançades del programa. Treballarem qüestions d'il·luminació, l'ús d'alguns modificadors, sistemes de partícules tipus pèl, materials avançats i eines de postproducció.

 

 

 

Exemples curs Blender Telenoika febrer 2013 from Raimon Guarro i Nogués on Vimeo.

 

TEMARI

Mòdul 1 (4 hores)
Objectiu/exercici: Creació d'un paisatge muntanyós
Continguts:
–ús d'addons per a generar geometries, paisatges muntanyosos en aquest cas concret
–setup d'il·luminació d'exteriors i teoria bàsica del color i la llum en el render 3D
–setup de materials complexos via nodes

Mòdul 2 (4 hores)
Objectiu/exercici: afegim plantes i pedres a l'exercici anterior
–ús de sistemes de partícules per a generar elements tipus gespa
–ús de modificadors per a l'edició versàtil i no destructiva de geometries
–altres tècniques de modelatge per a ja iniciats en els procediments bàsics

Mòdul 3 (4 hores)
Objectiu/exercici: Assignació i creació de materials per a pedres, plantes i altres elements.
–tècniques bàsiques de texturització UV
–ús de materials tipus strand
–fakes diversos per a estalviar recursos de càlcul informàtic

Mòdul 4 (4 hores)
Objectiu/exercici: Iniciació de la fase de decisions per al render
–principis del compositing utilitzant l'editor de vídeo de Blender: màscares, canals alfa i altres
–render per capes i altres opcions 2.5D a través del compositor per nodes
–fakes de segon nivell (postproduïts) per a l'optimització del càlcul, amb el compositor per nodes

Mòdul 5 (4 hores)
Objectiu/exercici: Finalització de la fase de decisions per al render
–ús del compositor de nodes per a l'addició de (d)efectes òptics
–consideracions per al render de vídeo
–conclusions i atenció a casos particulars dels participants com a casos d'estudi a classe

 

 

Links d'interès:

http://www.blender.org

http://www.blendernation.com

http://wiki.blender.org/index.php/Main_Page

http://www.blenderartists.org/forum

 

 

Raimon Guarro i Nogués

Sóc llicenciat en Belles Arts. Em defineixo com a artesà de la imatge digital, la qual cosa vol dir que entenc la creació digital com una cosa en què és clau el control del procés; com una artesania actualitzada. Em dedico tant a la creació d'imatges com a la docència de les eines que ho fan possible. Treballo quasi exclusivament amb programari lliure i miro de col·laborar en tot allò que signifiqui una promoció del seu ús.

Mes tallers

  • Producción de Fulldome en tiempo real con Processing

    Alba G. Corral imparte este taller de Producción de Fulldome en tiempo real con Processing. El taller consiste en aprender el workflow necesario para crear una pieza en formato fulldome 360 a través de un lenguaje de programación tan conocido como el processing y en este caso usando la librería planetarium. Para aquellos que no lo conocen, Processing es un lenguaje de programación y un entorno de desarrollo integrado de código abierto basado en Java, de fácil utilización, y que sirve como medio para la enseñanza y producción de proyectos multimedia e interactivos de diseño digital.

  • Iniciación a Unity para artistas visuales

    Objetivos
    Obtener conocimientos básicos del uso del entorno Unity
    Introducción al lenguaje de programación de Unity(C#)
    Aproximar el entorno Unity a creadores y artistas, y ver la posibilidades que ofrece para proyectos visuales
    Aprendizaje del uso de Unity en nuestro flujo de trabajo
    Creación de un pequeño proyecto personal con Unity
    Aprender a usar inputs externos para poder crear proyectos audioreactivos e interactivos.
    Aprender a crear contenidos para diferentes tipos de salida: Realidad virtual, domo, etc.

  • Ambiente Inmersivo :: Creación de Contenido para Fulldome, Mapping y Multiproyección


    El Taller de Ambiente Inmersivo tiene como objetivo proporcionar metodologías eficientes para la producción de contenido para nuevos formatos audiovisuales: mapping, instalaciones Inmersivas y fulldome.


    Propuesta:
    1. Conceptualización de proyectos inmersivos

    2. Sistemas de control informáticos para vídeo.

    3. Multiproyección
    4. Mapping
    
5. Fulldome
    6. Accesorios para proyectos Inmersivos y eventos AV


    Valor : 60 euros


    Data del taller:
    12/11 a 15/11/ 2018 - 10:00 to 14:00


  • Smode Fulldome Real Time Content Creation

    En colaboración con FIU HouseEyesberg Studio y TelenoikaPatrocinado por adidas Originals.


  • DMX y Cintas de Led

    Metodologia:
    En el taller se analizará el uso de la luz como potencia inmersiva
    sobre todo en instalaciones desde el punto de vista teórico y
    práctico. En él se abordarán desde diferentes hardwares y
    sof twares como práct icas de concepción envolviendo
    composiciones de iluminación.