Fri, 18/03/2016 - 20:13 · per Raimon
Un "màpping de butxaca" sobre un poster de la pel·lícula Metropolis
cicle-tallers

Màpping de butxaca: introducció a les tècniques visuals per a mapejar la realitat física amb projeccions

Data del taller: 
04/04/2016 - 18:00 to 22:00
05/04/2016 - 18:00 to 22:00
08/04/2016 - 18:00 to 22:00
11/04/2016 - 18:00 to 22:00
12/04/2016 - 18:00 to 22:00
15/04/2016 - 18:00 to 22:00
Inscripció: 
Oberta
Preu: 
65 €

Taller introductori per a aprendre els principis del màpping i poder experimentar-hi utilitzant projectors convencionals i dibuixos.

Durant les més 20 hores d'aquest taller, aprendrem i comprendrem com funciona la tècnica del màpping i els principis que podríem aplicar a qualsevol projecte d'aquestes característiques. Per a això, utilitzarem un entorn controlat i assequible: projectors digitals convencionals i dibuixos penjats a la paret. Desmitificarem alguns aspectes i ens centrarem en d'altres que ens permeten controlar el procés perquè el que projectem coincideixi amb la realitat. A més d'això, ens situarem una mica en el context artístic i tècnic d'espectacles de màpping de gran format, i per altra banda coneixerem processos bàsics d'edició 3D i del programa Blender.
Es treballarà també en l'aplicació dels continguts teòrics a la pràctica a partir d'un petit projecte
-----------

Destinataris: Persones interessades en la tècnica del màpping, amb coneixements (elementals com a mínim) d'edició d'imatge, vídeo i edició vectorial.
Requisits: satisfer el perfil dels destinataris i portar un ordinador portàtil amb els programes Blender, Inkscape i Gimp (o equivalents: Photoshop, Illustrator o d'altres, donarem per fet que cada participant té uns coneixements mínims del programa que decideixi utilitzar)

Objectiu: Conèixer les tècniques que ens permeten desenvolupar petits projectes de màpping de manera individual, i aprendre els aspectes fonamentals que s'apliquen en màppings més complexos.
-----------

Continguts:
- context de l'escena del màpping, formats, artistes i col·lectius rellevants.
- Context de la tècnica i el procés de producció d'un espectacle de màpping convencional
- La plantilla 2D i per què és la referència final durant tot el procés.
- Ajustaments del projector a través dels seus propis settings.
- Reproducció del punt de vista de l'espectador i d'il·lusions tridimensionals en el marc d'un programa d'edició 3D
- Tècniques d'edició 3D amb Blender, amb un grau d'aprofundiment adaptat al nivell general dels participants.
-----------
Formador: Raimon Guarro i Nogués
Llicenciat en Belles Arts, formador i creador visual. Utilitza eines de programari lliure quasi exclusivament. Principalment Blender, però no deixa d'experimentar i intentar trastejar amb coses noves. En part per aquesta raó participa des del 2012 a l'Associació Cultural Telenoika. Des de fa un any i mig assisteix al Cercle Artístic de Sant Lluc a recuperar el seu dibuix. http://www.imatgedart.com

-----------
Dates:
Del 4 al 15 d'abril
Les classes seran els dilluns, dimarts i divendres

-----------
Lloc:
Sala Conservas,
Carrer Sant Pau 58 baixos. Barcelona

---------------

Inscripcions:
per realitzar les inscripcions: tallers@telenoika.net
Indicant les dades personals i un telèfon de contacte

------------
A aquest vídeo http://vimeo.com/116779076 , encara que també es parla d'altres aspectes en els quals no ens endinsarem durant el curs (com l'ús de l'eina Pure Data), podeu veure una aplicació d'aquesta idea bàsica de projectar sobre un dibuix.

Mes tallers

  • programación creativa con VVVV

    CONTENIDOS POR DIAS:


    Martes 30 de julio:
    - Introducción a VVVV,
    - Funcionamiento del programa: interfaz y lógica del programa.
    - Nodos, tipos de nodos y operaciones básicas.
    - Spreads: lógica de spreads y slices.
    - Render.
    - Manipulación de vídeo, filtros, efectos en tiempo real.
    Ejercicio: Como crear tu propio video mixer.


    Miercoles 31 de julio:
    - Creación y control de gráficos 2d y 3d en tiempo real.

  • Tècnica audiovisual aplicada a l'escena

    Destinataris:

    El taller està dirigit a totes aquelles persones interessades en ampliar coneixements d'audiovisuals i posar-los en pràctica al món de les arts escèniques. Estudiants de comunicació audiovisual, publicitat, editors de video, cinema documental, artistes visuals i professionals del sector audiovisual o del sector de les arts escèniques


    Descripció:

    # Taller Tècnica de Video

    · Projectors _ Tecnologies LCD vs DLP vs Laser
    Analitzarem les diferents tecnologies de projecció

  • Taller de Gráfica Generativa. Dibujando con código

    Objetivos :

    • Obtener conocimientos básicos en la utilización de la herramienta Processing
    • Introducción a los primeros conceptos de programación
    • Tener una base para poder profundizar en la creación visual o gráfica generativa
    • Aprendizaje de la metodología de producción, utilización de los recursos en red para resolver dudas, aprendizaje autónomo y trabajo en grupo para la resolución de problemas y creación de piezas
    • Aproximación al código visual y el arte digital enfocado al “art code”

    PROGRAMA

  • Taller /// Live AV//Festival Seco
  • Taller de Stop Motion

    Introducció

    Taller de Stop Motion sobre el Cicle de Vida de les Abelles, amb nens i nenes de l’Escola La Pinya de Barcelona. Tècnica d'animació stop motion amb plastilina, sobre el món de les abelles, tot reconstruïnt el seu cicle de vital i els perills que els esperen. Aquest himenòpter, és una espècie molt important per a la pol·linització de les plantes i la producció de les fruites i les verdures que mengem.