Sun, 01/04/2018 - 13:32 · per neokinok
cicle-tallers

Tècnica audiovisual aplicada a l'escena

Data del taller: 
24/04/2018 - 16:00 to 26/04/2018 - 20:00
Inscripció: 
Oberta
Preu: 
50 €

En aquest taller farem un repàs de les tècniques emprades dins el món de l´escena per a displays audiovisuals. Veure´m des de projectors o òptiques fins a servidors AV, passant per algunes aplicacions de software que ens permetran controlar els nostres displays de manera remota.

Destinataris:
El taller està dirigit a totes aquelles persones interessades en ampliar coneixements d'audiovisuals i posar-los en pràctica al món de les arts escèniques.
Qualsevol persona interesada, estudiants de comunicació audiovisual, publicitat, editors de video, cinema documental, artistes visuals i profesionals del sector audiovisual o del sector de les arts escèniques
------------------------------

Descripció:
# Taller Tècnica de Video

· Projectors _ Tecnologies LCD vs DLP
Analitzarem les diferents tecnologies de projecció

· Connectivitats ( Inputs_Outputs _ Control remot )
Entrarem a mirar en detall les entrades i sortides dels projectors, des de la gamma domèstica als HDSDI dels projectors de més alta gamma
També veure´m sistemes de control per xarxa ( ChristieNET )

· Els menús de control
Dins cada projector se ´ns obren un munt de possibilitats de control en els seus menús digitals, els estudiarem en detall.

· Lluminositat_ansi/lumen
Analisi de la lluminositat, des dels conceptes més teòrics als més pràctics

· Òptiques_On i Off Axis
Estudi dels diferents rangs òptics

· Senyals de video
Mirarem quina és la manera més convenient de transportar la nostra senyal de video, els metres i les ressolucions

· Connexionats i instal.lacions

· Shutters

· Pantalles i Materials
El material on projectarem és fonamental per a l´èxit de la nostra instal.lació, veure´m aquí un gamma de materials i experiments.

També veure´m ::

· Configuració de servers i esclaus audiovisuals
xarxes MIDI OSC

· Multiprojecció
Enrutament i patches

· Geometries // TWIST Christie
Quad_mesh i Mesh Warping ( Software )

· La manipulació Real_Time de la imatge ( mix, wipe i processos )
Conceptes de luminància i crominàcia ( incrustacions )

· Captura de senyal

-----------------------------

DOCENT :

Xavier Gibert.

Cap tècnic de OnFocus Sistemes i Audiovisuals, director tècnic del LOOP Screen Festival i el Festival Internacional de Mapping de Girona, assessor tècnic de BAF General de Catalunya. Treballa com a freelance per a diferents projectes i espectacles, i és membre de Telenoika des de l´any 2000.
Expert en dissenys d'enginyeria per a control de video en temps
real aplicat als escenaris i operador de sistemas audiovisuals
complexes.
Ha treballat en teatres com el Teatre Nacional de Catalunya, el Gran Teatre del Liceu, el Teatre Real de Madrid o el Grand Théâtre de Genève, i al costat de companyies de teatre com La Fura dels Baus, Dagoll Dagom o Teatro de la Abadia , músics com Albert Pla, Fermín Muguruza, Refree, Antonio Orozco o Manu Chao, així com en festivals com Sonar o el Grec.

-------------------------------

Horaris:
Del 24 al 26 d'abril de 16.00 a 20h.

-------------------------------

Lloc:
Sala Conservas
carrer Sant Pau, 58 baixos
BCN
------------------------------

Inscripcions/ register:

http://www.telenoika.net/tallers-2018
Dubtes a tallers@telenoika.net

Mes tallers

  • Producción de Fulldome en tiempo real con Processing



  • Ambiente Inmersivo :: Creación de Contenido para Fulldome, Mapping y Multiproyección


    El Taller de Ambiente Inmersivo tiene como objetivo proporcionar metodologías eficientes para la producción de contenido para nuevos formatos audiovisuales: mapping, instalaciones Inmersivas y fulldome.


    Propuesta:
    1. Conceptualización de proyectos inmersivos

    2. Sistemas de control informáticos para vídeo.

    3. Multiproyección
    4. Mapping
    
5. Fulldome
    6. Accesorios para proyectos Inmersivos y eventos AV


    Valor : 60 euros


    Data del taller:
    12/11 a 15/11/ 2018 - 10:00 to 14:00


  • Iniciación a Unity para artistas visuales

    Objetivos
    Obtener conocimientos básicos del uso del entorno Unity
    Introducción al lenguaje de programación de Unity(C#)
    Aproximar el entorno Unity a creadores y artistas, y ver la posibilidades que ofrece para proyectos visuales
    Aprendizaje del uso de Unity en nuestro flujo de trabajo
    Creación de un pequeño proyecto personal con Unity
    Aprender a usar inputs externos para poder crear proyectos audioreactivos e interactivos.
    Aprender a crear contenidos para diferentes tipos de salida: Realidad virtual, domo, etc.

  • Smode Fulldome Real Time Content Creation

    En colaboración con FIU HouseEyesberg Studio y TelenoikaPatrocinado por adidas Originals.


  • DMX y Cintas de Led

    Metodologia:
    En el taller se analizará el uso de la luz como potencia inmersiva
    sobre todo en instalaciones desde el punto de vista teórico y
    práctico. En él se abordarán desde diferentes hardwares y
    sof twares como práct icas de concepción envolviendo
    composiciones de iluminación.