Tue, 19/10/2010 - 16:47 · per telenoika

Taller avançat de Blender : 1-10 des 2010 / Telenoika

blender_25_uiTaller avançat de Blender (TALLER CANCEL·LAT) 
[Impartit pel Raimon Guarro]

#Dates: 1, 2, 3, 9, 10 desembre de 2010, de 18-22h, (20hores) a Telenoika, c/riereta5 - Bcn

Durant aquestes 5 sessions avançades sobre Blender familiaritzarem els alumnes amb eines i usos més avançats del programa Blender, que podran aplicar als seus projectes independentment de la línia estètica que segueixin o el tipus de producció. Un cop après al curs bàsic el funcionament en general de l'eina a nivell "estàtic", aquest curs es centra en les possibilitats d'animació dels elements, la simulació física i la seqüenciació audiovisual dels resultats. Es pretén combinar les explicacions teòriques amb un nombre d'entre 2 i 4 exercicis pràctics a realitzar pels alumnes durant la classe.

Inscripció:
50 euros / tallers[arrova]telenoika.net

 

 

Objectius:

L'objectiu d'aquest curs de 20 hores és familiaritzar els alumnes amb eines i usos més avançats del programa Blender, que podran aplicar als seus projectes independentment de la línia estètica que segueixin o el tipus de producció.

Un cop après al curs bàsic el funcionament en general de l'eina a nivell "estàtic", aquest curs es centra en les possibilitats d'animació dels elements, la simulació física i la seqüenciació audiovisual dels resultats.

Es pretén combinar les explicacions teòriques amb un nombre d'entre 2 i 4 exercicis pràctics a realitzar pels alumnes durant la classe.

Programa:

1r dia:
1- Ús de les corbes d'animació en els seus diversos aspectes:
1.1- transformacions en l'espai
1.2- canvi de paràmetres dels objectes (òptics, cromàtics, etc.)
1.3- Altres

2n dia:
2- Ús bàsic de les eines d'edició no linial i de composició de vídeo
2.1- El seqüenciador
2.2- El compositor de nodes

3r dia:
3- Aspectes avançats dels materials:
3.1- corbes d'animamció aplicades a materials
3.2- UV unwrapping i UV mapping
3.3- materials a partir de nodes i/o altres

4t dia:
4- Ús de sistemes de partícules

5e dia:
5- Simulacions físiques:
5.1 Simulacions de fluids
5.2 Simulacions de cossos rígids
5.3 Altres simulacions (fum, softbodies, mecàniques, etc.)

Observacions:

El curs es realitzarà prenent com a referència la nova versió 2.5 del programa, en desenvolupament actualment, tot i que pot valorar-se l'interès o presentar-se la necessitat de recórrer a la versió estable 2.49b per a dur a terme alguns processos puntuals. 

 


http://www.blendernation.com

http://wiki.blender.org/index.php/Main_Page

http://www.blenderartists.org/forum

 

Raimon Guarro i Nogués

Sóc llicenciat en Belles Arts. Em defineixo com a artesà de la imatge digital, la qual cosa vol dir que entenc la creació digital com una cosa en què és clau el control del procés; com una artesania actualitzada. Em dedico tant a la creació d'imatges com a la docència de les eines que ho fan possible. Treballo quasi exclusivament amb programari lliure i miro de col·laborar en tot allò que signifiqui una promoció del seu ús.

Mes tallers

  • Taller de iniciación a la programación creativa con VVVV



    INTRODUCCIÓN
    El taller se enfoca en el los conceptos básicos del programa para que el alumno pueda crear herramientas propias para la generación y control de contenido audiovisual en tiempo real.
    VVVV es un software libre y gratuito.


    CONTENIDOS POR DIAS:


    Martes 5 de noviembre 2019:
    - Introducción a VVVV,
    - Funcionamiento del programa: interfaz y lógica del programa.
    - Nodos, tipos de nodos y operaciones básicas.
    - Spreads: lógica de spreads y slices.
    - Render.

  • Taller de LED Mapping y Stage Design

    DIRIGIDO A Este taller está dirigido a principiantes en el mundo LED/DMX, artistas de vídeo, diseñadores de imagen y apasionados por la imagen en movimiento y la luz son bienvenidos.


    Requerimientos para estudiantes, habilidades y equipos:

  • programación creativa con VVVV

    CONTENIDOS POR DIAS:


    Martes 30 de julio:
    - Introducción a VVVV,
    - Funcionamiento del programa: interfaz y lógica del programa.
    - Nodos, tipos de nodos y operaciones básicas.
    - Spreads: lógica de spreads y slices.
    - Render.
    - Manipulación de vídeo, filtros, efectos en tiempo real.
    Ejercicio: Como crear tu propio video mixer.


    Miercoles 31 de julio:
    - Creación y control de gráficos 2d y 3d en tiempo real.

  • Tècnica audiovisual aplicada a l'escena

    Destinataris:

    El taller està dirigit a totes aquelles persones interessades en ampliar coneixements d'audiovisuals i posar-los en pràctica al món de les arts escèniques. Estudiants de comunicació audiovisual, publicitat, editors de video, cinema documental, artistes visuals i professionals del sector audiovisual o del sector de les arts escèniques


    Descripció:

    # Taller Tècnica de Video

    · Projectors _ Tecnologies LCD vs DLP vs Laser
    Analitzarem les diferents tecnologies de projecció

  • Taller de Gráfica Generativa. Dibujando con código

    Objetivos :

    • Obtener conocimientos básicos en la utilización de la herramienta Processing
    • Introducción a los primeros conceptos de programación
    • Tener una base para poder profundizar en la creación visual o gráfica generativa
    • Aprendizaje de la metodología de producción, utilización de los recursos en red para resolver dudas, aprendizaje autónomo y trabajo en grupo para la resolución de problemas y creación de piezas
    • Aproximación al código visual y el arte digital enfocado al “art code”

    PROGRAMA