

Introducció al Blender
Taller d’introducció a Blender
Dates: 15 i 16 de novembre de 2025
Horaris:
Dissabte 15 de novembre de 10h a 14h i de 15h a 19:00h
Diumenge 16 de novembre de 10h a 14h
Idioma del taller: català, castellà o anglès segons la preferencia dels estudiants
Preu: 60€
Introducció bàsica a l’ús de Blender i el 3D
Vols endinsar-te en el món del disseny i la creació en tres dimensions? En aquest taller farem els primers passos amb Blender, un programari lliure i potent utilitzat arreu del món per artistes, dissenyadors i creadors digitals. Descobrirem com aquest programa pot donar vida a idees, objectes i escenes, tot partint dels conceptes més essencials de la modelació 3D.
Aprendrem a moure’ns per l’espai tridimensional, a modelar formes bàsiques, aplicar materials i textures, i fer petites animacions. A través d’exemples pràctics i explicacions pas a pas, cada participant adquirirà les habilitats necessàries per començar a crear els seus propis projectes 3D amb confiança.
El taller està pensat per a persones sense experiència prèvia, però amb curiositat i ganes d’experimentar. Si t’interessen el disseny, l’art digital, l’animació o simplement vols descobrir un nou llenguatge creatiu, aquest és el punt de partida ideal per obrir la porta al univers del 3D amb Blender.
Introducció i Interfície
Interfície i Modes de Treball
Modelatge Bàsic I: Transformacions
Modelatge Bàsic II: Eines de modelatge
Objectes i Escenes
Materials i Textures
Il·luminació
Renderització i Projecte Final
PLUS: Scripting i IA
Objectius del Curs
-Familiaritzar-se amb la interfície de Blender
-Aprendre els conceptes bàsics del modelatge 3D
-Crear un projecte simple complet (modelat, materials, il·luminació i renderització)
-Adquirir confiança per continuar aprenent de forma autònoma
A qui va dirigit el curs: Creadors digitals en general que tinguin conceptes de geometria descriptiva, i art digital visual
Materials necessaris :
Ordinador portàtil ( millor amb teclat gran i numèric)
Tenir el software Blender al teu ordinador: https://www.blender.org/download/
Bio del docent:
Albert Callejo,
Artista tècnic 3D i amb més de 20 anys d’experiència professional en creació digital 3D utilitzant tota mena d’èines digitals.
Creador de videojocs, espectacles de màpping interactiu, VR, i altres projectes com a investigador i compositor Audiovisual 3D.
Imatges extra, vídeos, links
https://www.instagram.com/albertcallejoamat/