Objectius
– Presentar els conceptes de performance en temps real i live cinema , poetica del territori i errabundeio ;
– Introduir recursos tecnològics d’ús quotidià , programaris lliures i de baix cost per imatge i so en temps real ;
– Oferir un breu recorregut dels moviments artístics històrics i els seus recursos aplicats al territori ;
– Compartir mitjans i dispositius per al desenvolupament d’una obra sonor – visual en temps real ;
– Presentar la web com a mitjà d’extension i difusion de l’obra sonor visual ;
– Possibilitar als participants elaboraren una obra autoral sonor – visual en temps real .
Temari
El projecte treballarà el temps real amb el programari lliure Pura Data
– Contacte amb les possibilitats estètiques dels paràmetres visuals desenvolupats per al projecte.
– Participants que tinguin patch visuals de Pd , portar per provar en una pràctica de live cinema i / o live paint .
Materials
– Dispositius mòbils amb càmeres ( no importa la resolució) amb els respectius cables per a exportació dels vídeos
– Objectes de producció lumínica de baix cost . Ex : . Leds , llanternes , encenedors … etc ; .
01 – Presentació dels conceptes que seran abordats en el curs :
– Errabundeio
– Poètiques del Territori
– Live cinema i performance en temps real
– Mitjans alternatius per al desenvolupament d’una obra en temps real
02 – Presentació i utilizacion dels dispositius tecnològics per a la manipulació , desenvolupament i difusió de les performances sonores i visuals en temps real :
– El telèfon : dispositius de captació d’ imatge i so , el dispositiu amb geolocalització , 3G/4G i apps
– Programaris lliures i de baix cost per a edició , manipulació d’imatge i sons
– El Streaming ( dades en temps real )
El taller treballarà amb elements del circuit Bending , construcció de micros de contacte i desenvolupament d’instruments sonors de baix cost .
Materials
– Ràdio gravadora vella per destrossar
– Altaveu petit , per destrossar
– Pila 9 volts
– Soldador , estany , eines com alicates , tornavisos , etc : ,
Materials Extra – Opcional
Anem treballar també amb el concepte de Live Paint . Per als interessats en dibuixar en temps real sobre la projecció , portar :
– Ordinador amb programari edició d’imatge ( qualsevol)
– Taula per dibuixar a l’ordinador
Material Extra So – opcional
– Gravadora d’àudio
– Sintetitzadors analògics o digitals
– Instruments musicals
– Objectes sonors
Obs : tot material opcional serà benvingut al taller i serà utilitzat en la performance final.
03 – Continuació 02
04 – Les avantguardes artístiques i les seves exploracions poètiques al territori
05 – Elaboració de l’obra
– Maneig dels dispositius en temps real
– Rider tècnic
– Mapa d’escenari
– Muntatge tècnica
06 – Performance final amb els participants del curs i mitjans de difusió via web.
Horari
12 hores – Dividides en 3 dies:
Divendres 30 de Maig: 18:00-22:00
Dissabte 31 de Maig: 10:00-14:00
Diumenge 1 de Juny: 10:00-14:00
Reserva de plaça
tallers@telenoika.net
Cal que els alumnes portin els seus propis ordinadors, així com telèfons mòbils.
Tutors
Deco Nascimento té un Màster en Arts Visuals i Multimèdia amb la recerca Taquigrafonias : poètiques Sonores per a la Màquina d’ Escriure . Actualment treballa com a investigador al Laboratori de Creacions Intermèdia de la facultat de Belles Arts Sant Carles, a València , és , on està desenvolupant la seva tesi doctoral que estudia la relació entre el so i la memòria des d’una perspectiva artística .
A partir del 2011 passa a col · laborar amb el Col · lectiu PDP -11 que actua en el segment de la visualització del so en temps real , participant de festivals com la Mostra Internacional de Musica i Àudio Visual Avançat ( MIMAA ) , Festival Sento Visions i del SENS , aquests últims dedicats a l’art sonor i la música electrònica .
En 2013 col · laboro amb el grup de recerca Poètiques digitals , de l’escola de Comunicacion i Art de la Universitat de Sao Paulo , Brasil participant com a artista sonor del festival Hiperorganicos , de l’Escola d’Art a la Universitat Publica de Rio de Janeiro , també col · labora com l’ catedràtic Miquel Molina en l’assignatura d’Art Sonor a la Facultat de Belles Arts Sant Carles a València
Entre els seus principals treballs com a artista sonor estan : XX Festival Punt de Trobada : L’artista era l’electro compositors ; Cabanyal Portes Obertas en l’obra: ART SONOR D’AHIR I AVUI : Des de la escombra musical de Cervantes fins Clapping Music per Cabanyales » , Festival geolocativo Locative Àudio , Festival poesia fonètica i Sonora : Jitanjafonos Tratasounds .
Tatiana Travisani és doctora en Arts Visuals per l’Escola de Comunicacion i Art de la Universidade de Sao Paulo , Brasil, amb la recerca : XARXES i capacitats em XARXES (2013 ) . Té un màster en Arts Visuals per la Universitat do Estat de São Paulo amb la recerca : Imagem Digital em Moviment ( 2008 ) . És especialista en Video Online / Offline pel Mecad ( 2007 ) i llicenciada en Comunicació i Multimèdia per la Universitat Metodista de Sao Paulo ( 2000 ) .
Entre els anys de 2011 i 2012 va obtenir una beca d’estada per investigar en la Facultat de Belles Arts Sant Carles a València , Espanya, participant en activitats del Màster en Arts Visuals & Multimèdia i al grup de recerca Laboluz .   
Des de 1998 produeix vídeos , rebent alguns premis en festivals i mostres nacionals i internacionals . També va ser premiada al Rumos Itau Cultural , en la categoria Treballs Acadèmics en Cibernetica ( 2009 ) amb la seva tesi de doctorat .
Actualment integra l’equip d’investigadors poètiques digitals ( ECA / USP ) , Nucleo 8 ( FAU / USP ) i RED- PUC ( amb seu a Santa Fe / Argentina ) . Integra el col · lectiu de curadors i artistes de la Xarxa Nomade . També col · labora com a investigadora a les revistes científiques : Qüestions Universitàries ( Centre d’Investigacion en Ciències Socials i Art / UNAB / Bogota ) com revisora i de la revista ARS ( Cap / Eca / USP ) , si version online.
tatitravisani.net