Arxiu: OpenInfo

Mapping Nadalenc 2021 amb alumnes de L’Hospitalet de l’Infant i Vandellòs

Pel segon any, la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant ha encarregat el mapping de temàtica nadalenca a Tklab, el grup d’investigació de l’Associació Cultural Telenoika, de Barcelona.

El vídeo mapping es projecta en la façana de l’Hospital del Coll de Balaguer, conjunt monumental del s.XIV a la Plaça Berenguer d’Entença de l’Hospitalet de l’Infant. Els protagonistes d’aquest espectacle audiovisual són els alumnes de P5 de l’Escola Mestral de l’Hospitalet de l’Infant i de l’Escola Valdelors de Vandellòs.

A aquesta seixantena de nens i nenes, l’equip de TkLab els va gravar a l’octubre de 2021, distribuïts per grups, en dues sessions diferents, al plató de la Televisió de Vandellòs, amb la tècnica del Chroma Key, per simular la seva participació en les diferents escenes típiques del Nadal al municipi.

Enguany, també apareixen en el mapping les figures festives del municipi: l’Home dels Nassos, els gegants de l’Hospitalet, el gegantó Frare Celestí, el Cavallet de Mar, els Capgrossos i lo Boc de Vandellòs.

Enllaç a l’article: http://www.vandellos-hospitalet.cat/actualitat/agenda/mapping-nadalenc-dies-3-4-10-11-17-18-23-i-30-de-desembre-a-lhospitalet-de-linfant

Mapping nadalenc 2020

 

 

MAPPING NADALENC

Aquest espectacle que es projecta sobre la façana de l’hospital gòtic incorporarà enguany les figures festives del municipi. L’espectacle té una durada d’uns 8 minuts i s’estrenarà el divendres 11 de desembre. Es podrà veure durant tot el Nadal (els dies 11, 12, 16, 18, 19, 23 i 30 de desembre de 2020 i el 2 de gener de 2021, a les 18 h, a les 18.30 h, a les 19 h i a les 19.30 h).

El vídeo mapping és una tècnica de projecció de vídeo sobre tot tipus de suports amb què es crea el contingut audiovisual per ser adaptat a la forma d’una superfície estàtica, per fer que aquesta cobri vida (en aquest cas, l’Hospital del Coll de Balaguer). Els protagonistes d’aquest espectacle audiovisual que des de l’any 2015 es projecta a la Plaça Berenguer d’Entença de l’Hospitalet de l’Infant, sobre la façana d’aquest conjunt monumental del s.XIV, seran, com cada any, els alumnes de P5 de l’Escola Mestral de l’Hospitalet de l’Infant i de l’Escola Valdelors de Vandellòs.

A aquesta vuitentena de nens i nenes, l’equip de TkLab els ha gravat aquest mes de novembre, distribuïts per grups, en dues sessions diferents, al plató de la Televisió de Vandellòs.

Apareixeran en el mapping les figures festives del municipi: l’Home dels Nassos, els gegants de l’Hospitalet, el gegantó Frare Celestí, el Cavallet de Mar, els Capgrossos i lo Boc de Vandellòs.

Pel que fa a la música, el nou mapping inclourà nadales tradicionals catalanes, com ara «El cant dels ocells» i «Desembre congelat», interpretades per la soprano Olga Miracle i arranjades pel pianista i compositor Jordi Tomàs, segons ha explicat la coordinadora de Telenoika, Pamela Gallo.

ajutsGeneral

Ajuts a la producció i a la recerca.
Associació Cultural Telenoika // 2007

L'Associació Cultural Telenoika obre la
convocatòria d’ajuts per a projectes de producció i recerca dins el camp de l’expressió
audiovisual en directe i les noves tecnologies de la comunicació
.

Convocatoria dels ajuts 2007

 

 

 

 

 

// Projectes Becats @ Telenoika // 2007

// Producció //

Àlex Posada . Mitosis
Projecte impactant que es troba en la seva darrera
fase, consistent en la confecció de tota
una sèrie d’instruments audiovisuals interactius.


Miguel Gozalbo . V13 .

Projecte d’hibridació entre natura i tecnologia, entre
natura i urbanitat. Instrument interactiu autònom empeltat a un arbre.

// Creació //

negativo_imagen-01-b-web.jpg


Joaquin -Negativo . Proximos a Un Espacio Artificial
Proposta de vídeo instal·lació immersiva per a quatre
càmeres en diferents punts del planeta. Un teletransport interactiu.

Merche Blasco . Burbujas de Coordenadas .
Instrument experimental on es conjuguen la visió artificial, la física i
l’atzar.

// Recerca i desenvolupament //

Lucca -Husk 00. Qeve
Desenvolupament d’un software de vj per a linux basat en pd.
Amb procés obert de disseny de les funcionalitats, controls i interfície a la
comunitat de vj's de Barcelona per a col·laborar amb aquest prometedor
projecte.


Albert Callejo . Chladni Digital .


Recerca matemàtica i informàtica sobre la representació dels
patrons de Chladni. Des de la física a la sinestèsia interactiva.

ChladniDigital.jpgPresentChladni.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 



Santiago Vilanova . Database Leeching
Línia d’investigació interessant entre la visualització d’informació i la
recerca teòrica.

 

 

Continuar leyendo

introducción …openDSP

DSP = Digital Signal Processing

En esta sección vamos a ir recopilando enlaces e información relacionada con las técnicas DSP útiles para la generación de sonidos.

De momento, ahí van los links a algunos libros y webs de referencia sobre el tema:

http://www.amazon.com/Practical-Dsp-Modeling-Techniques-Programming/dp/0471006068

http://vig.prenhall.com/catalog/academic/product/0,1144,0132146355,00.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_signal_processing

Continuar leyendo

Zapatos folladores

Notícia de la revista CONSUMO RESPONSABLE


Ingénuamente, los antiguos pensaron que la biotecnología, el conocimiento de la genética del desarrollo, serviría para resolver muchos problemas de salud. Hoy, ya sabemos que los psicólogos siguen estudiando la curiosa "epidemia" de hipocondría autoinfligida que aparece entre la población de escolares cuando en tercer grado aprenden el sentido de palabras como "enfermedad", "lisiado", "catarro", no habiendo tenido experiencia previa de ello, súbitamente se sienten mal, desarrollan síntomas variados y algunos llegan a sufrir verdaderas enfermedades, cuya curación se obtiene necesariamente mediante estrictos programas de re-educación.


Del mismo modo, es dificil imaginar la reacción de uno de esos antiguos ante algunas de nuestras costumbres de hoy. Como por ejemplo nuestros queridísimos zapatos vivientes. 

Continuar leyendo

Proposta Capítol Y (X+1… X+n)

Son dos tipos completamente desnudos. Caminan abstraídos mientras pasan de una obra en otra. De vez en cuando detienen la conversación para, ya con un rápido movimiento de mano, ya con un soplido, ya simplemente con la mirada, desviar el camino del ladrillo que caería sobre la cabeza del obrero, de la grúa descontrolada que derribaría el muro que sepultaría a una cuadrilla, evitar el paso en falso de la caída que sería mortal para el capataz; dejándoles ilesos, sonriéndose por un momento el uno al otro con complicidad.

Continuar leyendo

instalació interactiva video dansa

idn-index.jpg

_ intro : aquest és un projecte sorgit en el laboratori de dansa interactiva que es va dur a terme arrant de la celebració del festival IDN (imatge dansa i nous mitjans). La part de video va ser desenvolupada per Eloi Maduell i la part de audio per Ariana Alsina.

Continuar leyendo

‘playmodes’ video-dance interactive installation

idn-index.jpg

pLayModes is an interactive installation that plays with the
concepts of: image, time, body and movement. Inspired in the “magic mirrors”
at attractions park and the VJ culture, the installation captures the
public’s attention with the magic of a funfair.

 

This
installation is based on the concept of “video buffer”: on one hand, the
installation shows us our image in real time composed with our image in the
immediate past. The user/player composes video choreographies with his
body and his reflexion temporaly manipulated. All of this in different interactive
modes which add up to create an experimental instrument for digital video
dance
.

 

From an in movement chrono-photographic effect, loops in
real time, vj type FreeFrame and video delay effects, the object is that the
user should experiment with his or her own image with the interactive
manipulation capacity of the latest VJing tendencies. The user’s interaction,
by means of the artificial vision interface, allows us to control and
manipulate the installation with a led pointer in four colors. The installation
is placed with groovy music to incite people to dance.


This is a project that came into being in the Laboratory of
Interactive Dance that took place as a result of the celebration of the IDN
(Imatge Dansa i Nous Mitjans [Image Dance and New Media]) festival in early 2007 in Barcelona. pLayModes
is a project in process, a project with an open source code that has
been developed in the open-Frameworks environment. This project has been
developed thanks to NU2’s and l'Associació Cultural Telenoika.

 

Continuar leyendo

Vols més informació sobre Telenoika i de les seves activitats?

Telenoika

Web de l'Associació Cultural Telenoika:: C/ de la Puríssima Concepció, 9 (Poble Sec) 08004-BARCELONA - NO FIX PHONE NUMBER
(CC BY 3.0) No s'autoritza a cap Entitat de Drets d'Autor a reclamar cap quantitat en el nostre nom.