Telenoika
El món com a instrument – del 4 de març al 3 de juny de 2006

El món com a instrument – del 4 de març al 3 de juny de 2006

macba.jpgEl món com a instrument
Curs monogràfic i programa de concerts a càrrec de Francisco López
al MACBA, durant diferents dissabtes del 4 de març al 3 de juny de 2006

macba.jpgEl món com a instrument
Curs monogràfic i programa de concerts a càrrec de Francisco López
al MACBA, durant diferents dissabtes del 4 de març al 3 de juny de 2006

El món com a instrument
El mundo como instrumento
The World as an Instrument

Curs monogràfic i programa de concerts a càrrec de Francisco López
Curso monográfico y programa de conciertos a cargo de Francisco López.
Monographic course and concert series lead by Francisco López
 

DISSABTE 4 DE MARÇ
20 h. Trobada amb Yannick Dauby
21 h. Concert de Yannick Dauby
 
DISSABTE 1 D’ABRIL
20 h. Trobada amb Andrei Kiritxenko
21 h. Concert d’Andrei Kiritxenko
 
DISSABTE 29 D’ABRIL
16 h. Primera part del curs de Francisco López
21 h. Concert de Francisco López
 
DISSABTE 6 DE MAIG
16 h. Segona part del curs de Francisco López
20 h. Trobada amb Ronnie Sundin
21 h. Concert de Ronnie Sundin
 
DISSABTE 3 DE JUNY
20 h. Trobada amb Aernoudt Jacobs
21 h. Concert d’Aernoudt Jacobs
 
__________
 
SÁBADO 4 DE MARZO
20 h. Encuentro con Yannick Dauby
21 h. Concierto de Yannick Dauby

SÁBADO 1 DE ABRIL
20 h. Encuentro con Andrey Kiritchenko
21 h. Concierto de Andrey Kiritchenko

SÁBADO 29 DE ABRIL
16 h. Primera parte del curso de Francisco López
21 h. Concierto de Francisco López

SÁBADO 6 DE MAYO
16 h. Segunda parte del curso de Francisco López
20 h. Encuentro con Ronnie Sundin
21 h. Concierto de Ronnie Sundin

SÁBADO 3 DE JUNIO
20 h. Encuentro con Aernoudt Jacobs
21 h. Concierto de Aernoudt Jacobs
 
__________
 
SATURDAY MARCH 4
8 pm: Yannick Dauby’s presentation
9 pm: Concert by Yannick Dauby

SATURDAY APRIL 1
8 pm Andrey Kiritchenko’s presentation
9 pm: Concert by Andrey Kiritchenko

SATURDAY APRIL 29
4 pm: Part I of López’s class
9 pm: Concert by Francisco López

SATURDAY MAY 6
4 pm: Part II of López’s class
8 pm: Ronnie Sundin’s presentation
9 pm: Concert by Ronnie Sundin

SATURDAY JUNE 3
8 pm: Aernoudt Jacobs’ presentation
9 pm: Concert by Aernoudt Jacobs

Des de fa més de cinquanta anys, el “món real” (en contrast amb l’univers instrumental) s’ha anat fent servir per a la creació sonora com a font de material de partida. En un principi, això és conseqüència de la possibilitat tècnica d’enregistrar tota mena de sons, però, d’una manera molt més rellevant, sembla el resultat de la concepció dels enregistraments com a material amb entitat pròpia en el seu àmbit generador de possibilitats sòniques, tant originals com transformades, reals i virtuals. La socialització de la tecnologia d’enregistrament portàtil (des dels anys cinquanta fins a l’actualitat) ha passat per diverses etapes que han tingut un impacte determinant en la concepció de la creació sonora, així com en la popularització d’una pràctica exploratòria d’aquell “món real”, que avui dia implica milers de persones arreu del món.

Per aquest programa, Francisco López ha convidat quatre joves artistes sonors que mai no han actuat a Espanya, i que realitzen una tasca de dedicació excepcional, acurada i personal en l’exploració del món real com a font de material creatiu. Presentaran els seus treballs Yannick Dauby (França), Andrei Kiritxenko (Ucraïna), Ronnie Sundin (Suècia) i Arnaud Jacobs (Bèlgica). El programa consta, a més, d’un curs intensiu que imparteix Francisco López sobre “El món com a instrument”, centrat en aspectes històrics, sociològics i filosòfics, que acaba amb un concert de la seva “Trilogia d’Amèrica”, amb materials de Costa Rica, Nova York i la Patagònia.

__________

Desde hace más de cincuenta años, el «mundo real» (en contraste con el universo instrumental) viene empleándose para la creación sonora como fuente de material de partida. En un principio, esto es consecuencia de la posibilidad técnica de grabar toda clase de sonidos, pero de una forma mucho más relevante parece resultado de la concepción de las grabaciones como material con entidad propia en su ámbito generador de posibilidades sónicas, tanto originales como transformadas, reales y virtuales. La socialización de la tecnología de grabación portátil (desde los años cincuenta hasta la actualidad) ha pasado por varias etapas que han tenido un impacto determinante en la concepción de la creación sonora, así como en la popularización de una práctica exploratoria de ese «mundo real», que en la actualidad implica a miles de personas en todo el mundo.

En este programa, Francisco López ha invitado para la realización de conciertos y presentaciones de su trabajo a cuatro jóvenes artistas sonoros prácticamente desconocidos, que nunca han actuado en España y que realizan un trabajo de excepcional dedicación, tan esmerado como personal en la exploración del mundo real como fuente de material creativo: Yannick Dauby (Francia), Andrey Kiritchenko (Ucrania), Ronnie Sundin (Suecia) y Aernoudt Jacobs (Bélgica). El programa consta además de un curso intensivo que imparte Francisco López sobre «El mundo como instrumento», centrado en aspectos históricos, sociológicos y filosóficos, que finaliza con un concierto de su «Trilogía de América», con materiales de Costa Rica, Nueva York y Patagonia. 

 __________

For more than fifty years, the “real world” (as opposed to the instrumental universe) has been a prime source for audio creation. Initially, this was a consequence of the technological possibility of recording all manner of sounds, but in a more relevant form it seems to be the result of the idea that recordings are themselves material for generating audio possibilities, be they original, transformed, real, or virtual. The socialization of portable recording devices (since the 1950s) has gone through various stages that have had a determined impact on the idea and concept of audio creation, just as in the popularization of any explorative practice in this “real world” that impacts the masses.

In this program, Francisco López has invited four young and practically unknown audio artists to give concerts and present their work for the first time in Spain. These artists are exceptionally dedicated to their work, which is as polished as it is personal, which explores the real world as a source for creative material. The artists are Yannick Dauby (France), Andrey Kiritchenko (Ucraine), Ronnie Sundin (Sweden), and Aernoudt Jacobs (Belgium). The program includes an intensive class entitled “The World as an Instrument” in which teacher López will focus on historical, sociological, and philosophical aspects that will end with a concert of his “American Trilogy” with pieces from Costa Rica, New York, and Patagonia.

Auditori MACBA. Aforament limitat.
Inscripció a partir del 6 de febrer a la recepció del Museu
Matrícula del curs complet: 25€
Estudiants, aturats i professors en actiu que es matriculin a través de l’ICE: 12€
Entrada puntual a un concert: 4€
Amics del MACBA: gratuït

__________

Auditorio MACBA. Plazas limitadas.
A partir del 6 de febrero en la recepción del MACBA.
Matrícula del curso completo: 25 €
Estudiantes, desempleados y profesores en activo que se matriculen a través del ICE: 12 €
Entrada puntual a un concierto: 4 €
Amics del MACBA: gratuito

__________

MACBA Auditorium. Space is limited.
Enrollment begins on Feb. 6 at the MACBA reception desk.
Full course: €25
Reduced price (students, the unemployed, and active professors enrolled through the ICE): 12€
Individual concert: 4€
Friends of the MACBA: free


Amb la col·laboració de: ICE de la Universitat de Barcelona.
Con la colaboración de: ICE de la Universitat de Barcelona
With the collaboration of the ICE of the Universitat de Barcelona
Museu d’Art Contemporani de Barcelona
Plaça dels Àngels, 1
08001 BARCELONA
T: +34 93 412 08 10

www.macba.es / programespublics@macba.es

Vols més informació sobre Telenoika i de les seves activitats?

Telenoika

Web de l'Associació Cultural Telenoika: C/ Magalhes, 54, baix (Poble Sec) 08004-BARCELONA - NO FIX PHONE NUMBER
(CC BY 3.0) No s'autoritza a cap Entitat de Drets d'Autor a reclamar cap quantitat en el nostre nom.