Docent: Xavi Manzanares
Dias: 28-29-30 juny i 1 de juliol de 2022
Horari: 17.30-20.30
preu: 50€
Lloc: Cànodrom, Carrer de Concepción Arenal, 165, 08027 Barcelona
Idioma del taller/ Llengua del taller: castellano/català
Introducció al curs:
El taller està pensat per a la creació de instrumentos generatius complexos que puguin lligar amb aplicacions de machine learning i interactuar amb visuals o altres eines artístiques.
Continguts del curs:
Creació i utilització de instruments que puguin interactuar amb inteligència artificial i crear musica generativa, utilitzant llibreries programades amb puredata, i/o processing per a la creació de instrumentos generatius complexos que puguin lligar amb aplicacions de machine learning i interactivos amb visuals o altres eines.
A qui va dirigit el curs: músics, artistes interdisciplinaris o multimèdia, tècnics, performers, estudiants de belles arts, docents. No es requereixen requisits previs, però és aconsellable tenir coneixements bàsics de musicologia o teoria musical o d’eines algoritmiques/Live coding/de sintes modulars, ja que tots elles utilitzen una teoria musical comuna.
Materials necessaris: ordenador portatil amb Pd extended installat o bé Pd-l2ork installat.
Bio del docent:
Xavi Manzanares és Arquitecte per la ETSAB / UPC (2001). En el marc de l’Arquitectura ha anat desenvolupant una praxi no convencional de la professió en col·laboracions amb Straddle3 (Arquitectura Experimental i Social), NSP (bioarquitectura) o Congoritme / Bea Goller Arqs (Arquitectura i Disseny de Recerca). Després d’un recorregut performatiu i luthierístico en el marc de la música experimental sota la identitat dAAX – que l’ha portat a recórrer diferents escenaris i festivals al voltant del món des del 2003-, en els últims anys ha estat col·laborant en projectes situats en les interseccions de les arts, les ciències i les tecnologies, en el marc de la cultura Open. Els més rellevants són els projectes de Recerca Ondas Hàptiques, Eixams, Paisatges Aurals, MobilityLab o Sonic Spaces. La seva pràctica artística combina la sonología, la música experimental, les arts electròniques, la programació creativa, el disseny d’interacció, així com les pràctiques ‘maker’, amb una perspectiva d’enginyeria crítica. L’objectiu comú en aquestes pràctiques és situar escenaris de recerca com a motors creatius i de materialització d’experiments, accions i escenaris orientats a un vessant perceptiu, cognitiva i sensitiva, sense oblidar les seves implicacions filosòfiques, ètiques i biopolíticas. Practicant insistent de la cultura Open des de 2003 en les seves variants (Open Culture / Research / Techs) ha publicat la recerca Ondas Hàptiques (iniciada en 2015), diverses releases sonores, així com una sèrie d’aplicacions creatives accessibles i obertes.