Tags membres i col·lectius: audiovisual

HNiC

Híbrida, Nen i Cavall

Híbrida, Nen i Cavall

Trio format per Martí Ruiz, Aleix Pitarch i Marc Pitarch. A la recerca, des de fa més de 10 anys, al voltant dels límits d’allò convencional per a una banda aparentment de rock. Han publicat en lliure descàrrega diversos treballs al seu segell (Hamsterloco) i el 2013 han publicat Permafrost amb la discogràfica barcelonina Spa.RK.

Si hi ha quelcom que caracteritza aquesta formació musical és la seva dificil classificació: indie ambient, electrònica paisatgística, drone, shoegaze, post-rock extraterrestre.

Treballs publicats:
Permafrost. Spa.RK (sp25cd, 2013)
Pedralbes. Hamsterloco (HL045, 2012)
EP Zero. Hamsterloco (HL022, 2006)
Híbrid19962004. Hamsterloco (HL004, 2005)

visual brasil

Visual Brasil

Colectivo formado en Barcelona en 2006 fruto de la primera edición del Festival Visual Brasil realizado el día 20 de mayo de 2006 en el centro cultural Niu Espai Artistic de Barcelona.

Ya está abierta la convocatoria para el Festival Visual Brasil 2013 :

El Festival Visual Brasil tiene programada su décima primera edición para junio de 2013 en el centro cultural Punt Multimedia, Barcelona. Para esta ocasión participaran VJs brasileños y artistas locales en una sesión conjunta, donde cada uno presentará su trabajo y cambiará experiencias.

En esta edición, el festival quiere reforzar una mirada sobre la producción artística de Vjs, live cinema y también el mapping, una nueva manera de realización audiovisual. Con este objetivo, el festival propone charlas, presentaciones y muestras de videos para debatir sobre estas técnicas.

Aceptaremos proyectos de video instalación, Live AV performances y presentaciones de VJs. El material enviado será actualizado en la web http://festivalvisualbrasil.com y participará de la muestra itinerante 2013.

El Festival Visual Brasil es una iniciativa independiente y tiene la colaboración del ayuntamiento de Barcelona y del cetro Pun Multimedia. Para que este proyecto consiga sus objetivos es necesario el interés de los artistas, que son los motores del movimiento.

insectotropics

Insectotròpics

Insectotròpics és una companyia artística que neix el 2011 a Barcelona arrel de la unió d’artistes amb trajectòries de diferents àmbits i llenguatges amb ganes d’experimentar la fusió i interacció de les seves diferents disciplines per a la creació de nous espectacles multidisciplinars.

El treball d’Insectotròpics és una aposta de llarg recorregut. Es centra en desenvolupar una nova forma de relació amb el món de les arts i en la recerca d’un llenguatge propi.

els luthiers drapaires

Els Luthiers Drapaires

L’Orquestra dels Luthiers Drapaires
Reciclatge Creatiu de Deixalles Tecnològiques

L’ésser humà genera cada any més 2 bilions de tones de deixalles, dels quals 30 milions són deixalles tecnològiques, provinents d’electrodomèstics “antiquats”: televisors, ràdios, ordinadors, impressores, cadenes de música, rentadores…

Tot i així aquestes deixalles mantenen intactes molts dels seus components constructius, que poden fer-se servir, amb una mica d’enginy, per a construir flamants instruments musicals electrònics: motors, electroimants, timbres, ràdios o televisors poden acabar convertint-se en els instruments d’una orquestra audiovisual reciclada.

L’Orquestra dels Luthiers Drapaires és un grup d’investigació obert de reciclatge de deixalles tecnològiques. Després de visitar i recollir electrodomèstics vells a les deixalleries i mitjançant prototipatge electrònic bàsic i una mica d’enginy es poden arribar a transformar les deixalles en instruments i autòmats musicals, sense necessitat de ser un expert en enginyeria o en música.

L’Orquestra dels Luthiers Drapaires també és una banda de música formada per escànners, ràdios, teles, ferros, minipimers i artefactes estranys. Els instruments construïts durant els tallers passen a formar part de l’Orquestra, que acull tot tipus d’objectes reciclats amb finalitats creatives.

L’Orquestra dels Luthiers Drapaires, finalment, vol fer una contribució a la sostenibilitat mediambiental proposant mètodes creatius de reutilització de les deixalles, afavorir la reducció de les dinàmiques de consum en temps de crisi donant nova vida als trastos vells, i compartir els coneixements necessaris que permeten reparar, reciclar i reutilitzar la deixalla.

El procés de treball dels Luthiers Drapaires inclou un gran nombre d’activitats de caràcter multidisciplinari. Per una banda, les visites a deixalleries i recollida de materials en desús; seguidament, el disseny conceptual i estudi de propietats acústiques dels materials recuperats; el prototipatge electrònic, si s’escau, que permeti intervenir i modificar el funcionament dels aparells; En molts casos, la construcció d’estructures que allotgin els instruments, normalment treballades amb ferro o fusta; la composició i assajos amb els instruments construïts; i en determinades ocasions, l’adaptació dels instruments per a que funcionin com a autòmats en les seves versions d’instal·lació interactiva.

anular

Anular

La Polar i el Kilaz ja es coneixien pels móns pseudosubterranis de
Barcelona, però un dia del 2005 per l’obstinació d’un hackitecte i per
una transposició plèxica van començar a coneixe’s millor. Ell tenia
aquella base electrònica, ella hi va posar la veu. Des de llavors han
creat i compartit molts moments musicals que encara segueixen …
La Polar i el Kilaz formen aquest duet musical porós a altres
intervencions audiovisuals. Ambdos es troben a Barcelona on es
relacionen, estretament, amb el món musical, artístic, tecnològic i
activista de la ciutat.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Kilaz y Polar ya se conocían por los mundos pseudosubterraneos
de Barcelona, pero un dia en el 2005, por el empeño de un hackitecto y
por una transposición plèxica. empezaron a conocerse mejor. Él tenía
esa base electrónica, ella le puso la voz. Desde entonces han creado y
compartido muchos momentos musicales que aún siguen… Kilaz y Polar
forman este duo musical poroso a otras intervenciones audiovisuales.
Ambos se encuentran en Barcelona donde se relacionan, estrechamente,
con el mundo musical, artístico, tecnológico y activista de esta
ciudad.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Polar and Kilaz knew each other already from the pseudo
underground world of Barcelona, but one day in 2005, thanks to an
hackitect insistance and a transposition through the plexus they
started to go deeper in their relationship. He had an electronical
base, she added her voice. Since then they have created and shared
loads of musical moments that still last…
Polar and Kilaz form this musical duo with other audiovisual
interventions. Both are based in Barcelona where they are closely
related to the muscial, artistical, technological and activist world of
the city.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

victor garnier

Victor Garnier

Siempre cultivando su crecimiento como artista en solitario, trabaja principalmente con video y música, aunque abierto a todo tipo de experimentos, como Kung-Fu, TaiChi, danza contemporánea, teatro con mascaras… Colabora con diversidad de colectivos, bandas y otros artistas como Urban Activity(Barcelona), Scarab(viena_eye-con), 4youreye(viena_eye.con), My Perfect TV(viena), Wire Monkey Dance(USA), Dylan Jones(Atash_Austin, Texas), DMT(visuals, USA), AZ Sensorial Experiences(Argentina+Spain). Actúa en festivales por toda Europa(Spain, Austria, Slovenia, Italy, France…) y Asia(Fringe festival 04 y 05_Macau, Hong Kong, Taiwan). Actualmente desarollando trabajos de investigación y documentación de todo tipo de formas de arte tradicionales, como música y danza aborigen Taiwanesa, danza balinesa y Comedia dell’Arte italiana.

Otra de sus facetas es la de productor de eventos y producción artística musical, como freelance y colaborando con otras productoras, como Alegna Setnavrec(Barcelona), Outto Productions(Macau/Hong Kong), Chessman Productions(Macau), Clon Festival(Lloret de Mar) y Eyes widE opEn(Lloret de Mar), entre otros.

Desde finales del 2004 reside entre Taiwan y Macau(China) y desarrolla sus actividades principalmente en proyectos de producción, performance y Artes en la Educación, programas de arte en la comunidad y enseñanza (Natural Way_Taiwan, Ricci School_Macau, Macau Polytechnic University). Junto con Chad y Kami Leslie y Jodie Lee funda las compañías Macwac Productions Ltd. en Macau y [IN]Xing Theatre en Taiwán, desempeñando las labores de Jefe de producción, Asistente de dirección y Director Audiovisual, además de componer, producir y grabar bandas sonoras para teatro y publicidad y producir el festival internacional de teatro y performance WACFEST.

Más información y Contacto:

Victor GARNIER
WorldWide Art Collective
victor@macwac.com
vic@nexusmusic.tv
www.macwac.com

Tel.:
+853 6438893(Macau)
+886 963 112341(Taiwan)
+886 4 227 973 27(Taiwan_office)
Fax: +1 347 558 9656

+ info en : www.macwac.com / http://outto.tapsan.net / http://straddle3.net/openfridays/index.html#13 / www.nexusmusic.tv / http://www.macaufringe.gov.mo/program.asp?id=11&lang=e

Growing as an solo artist, he works professionally with video and music, always taking his chances to learn Kungfu, TaiChi, contemporary dance, mask theatre… collaborates with a wide variety of collectives, bands and other artists, such as SpaceDub Vibrations(Colorado), Urban Activity(Barcelona), scarab(viena_eye-con), 4your eye(viena_eye-con), My perfect TV(viena), Wire Monkey Dance(USA), Dylan Jones(Atash_Austin, Texas), DMT(visuals, USA), AZ sensorial experiences(Argentina+Spain)… He performs in festivals in and around Europe (Spain, Austria, Slovenia, Italy, France) and Asia (Fringe festival and WACFEST 2004 and 2005_Macau, Hong Kong, Taiwan). Very interested on research and documentation about traditional arts and expression techniques, such as Taiwanese aborigin music and dance, Balinese dance and Italian Comedia dell’Arte.

On the other hand, he works as an event and artistic producer, in freelance mode (EyEs wide open), and in collaboration with other producers and artists, such as Alegna Setnavrec(Barcelona), Outto Productions(Macau/Hong Kong), Chessman Productions(Macau), Clon Festival(Lloret de Mar).

From the end of 2004, he lives in between Macau and Taiwan (Republic of China) and develops his activities mainly in production projects, performance, theatre and arts in education, community outreach programs and teaching(Natural Way_Taiwan, Ricci School_Macau, Macau Polytechnic University). Currently founding two companies: MACWAC Productions Ltd. in Macau and [IN] Xing Theatre in Taiwan, where he is a Production Manager, Assistant Director and Audiovisual Director, as well as composing, produce and record soundtracks for theatre and commercials and produce the International Theatre Festival and Bizarre WACFEST.

More info +Contact:

Victor GARNIER
WorldWide Art Collective

victor@macwac.com

vic@nexusmusic.tv
www.macwac.com

Tel.: +853 6438893(Macau)
+886 963 112341(Taiwan)
+886-4 227 973 27(Taiwan_office)

Fax: +1 347 558 9656

+ info on : www.macwac.com / http://outto.tapsan.net / http://straddle3.net/openfridays/index.html#13 / www.nexusmusic.tv / http://www.macaufringe.gov.mo/program.asp?id=11&lang=e

community_mask_workshop1005.jpg
Ricci school (Macau), October 2005

kaos_fringe05.jpg

last performance @ Macau fringe festival, October 2005

loft_thumb.jpg

i2i with Scarab (Vienna, Austria) @ Loft, Barcelona, 2004

 

xaviergibert

Xavier Gibert aka Off://tv

Porto a terme tasques de gestió i assessorament tècnic, així com dissenys d’enginyeria per al control de video a temps real aplicat
a l´escena.
He treballat en teatres com el Teatre Nacional de Catalunya, el Gran Teatre del Liceu, el Teatre Real de Madrid o el Grand Théâtre de Genève,
i al costat de companyies de teatre com La Fura dels Baus, Dagoll Dagom o Teatre de l’Abadia , músics com Antonio Orozco o Manu Chao,
així com en festivals com Sonar , Grec i com a director Tècnic del Festival Screen Loop a Barcelona.

He portat a terme el desenvolupament i la producció d’espectacles audiovisuals com a Telenoika, Riereta.net i Slidemedia,
on realitzo els meus propis espectacles audiovisuals com «Telenoika Feedback Experience», «23 Sessió Copyleft» o “Headbirds AV Live”.

CONTACT//
xevi@telenoika.net
telf. 0034660847604

hectoragusti

Héctor Agustí Capdevila

Creador audiovisual del col·lectiu output_Video, membre de la comunitat audiovisual de Telenoika.
Treballa professionalment en les ArtsVisuals des de el any 1997, amb inquietuds experimentals i exploratives, amb voluntat de traspàs de coneixement i investigació de nous mitjans de producció i comunicació audiovisual.

Ha desenvolupat en el món del Veejay diferents actuacions en clubs i festivals internacionals com Sonar, Vad Festival, Urban Art Forms, In-Motion, Creamfields i Monegros Desert Festival. Treballant conjuntament amb grups com Slidemedia, Telenoika, Lectrovisión i fundador d’output_Video.

Un dels seus projectes personals son les Intervencions Urbanes amb mitjans audiovisuals, desenvolupant diferents tallers que han permès generar accions de contingut socials com estètics, l’últim realitzat a la ciutat de Medellin.

Espectacles audiovisuals de gran format amb la companyia La Fura dels Baus, realitzant treballs a Portugal, Anglaterra i Taiwan.

Expert docent del aula audiovisual SalAV de Barcelona Activa on actualment treballa i segueix desenvolupant el seu projecte audiovisual.

logo rotok

rotok

rotok : colectivo de creación formado por profesionales del campo audiovisual y colaboradores de otras disciplinas (danza, pintura, teatro, música, diseño…). Especializados en trabajar con videoproyecciones en directo, ofreciendo soluciones que complementan la escenografia de todo tipo de espectaculos de una manera dinamica. Paralelamente, el grupo realiza producciones propias tales como cortometrajes, documentales, desarrollos multimedia y otros formatos.

L’equip visual de Rotok estava format per David Labiano, Luis Álvarez, Fernando Gutiérrez, Juanma Garcia i Eduard Llorens

.

Entrevista de TV3 a Rotok, amb David Labiano, durant el VideA 2002:

maquina de turing

Maquina de Turing

El directe audiovisual de Màquina de Turing és la recreació del mon particular d’un grup de músics, cantants i videocreadors.

La música electrònica en directe condueix un univers personal ple de metàfores, atmosferes sonores i emotivitat a les veus. Amb un transfons crític i compromés, vestit de simbolisme i poesia, la curiositat i la voluntat d’experimentació converteixen el live de La Màquina de Turing en un autèntic laboratori d’investigació audiovisual.

Precises sincronies/sintonies AV, jocs narratius i escenografies experimentals conduides per densos greus, beats trencats i textures sonores que s’entrellaçen en sonoritats properes al breakbeat, els nous ritmes dubstep i un furiós drumnbass, combinats en un set eclèctic amb personalitat pròpia.

////AUdiO////

La Màquina de Turing és un col.lectiu psicomusical que experimenta amb la música electrònica i el vídeo. Des dels seus inicis a Vila-real, a finals del 2001, centra la seva activitat en actuacions en directe de diferents estils, amb la col.laboració d’artistes de la Comunitat AudioVisual de Barcelona com Videocrats, Proletari Arts o Pa||se.

Guillem Sales, Ferran Montesó, Santi Vilanova i Miguel Gozalbo comencen fent directes de BreakBeat i Tekno amb pseudònims com Overflow i The Lorenz Attractor. Al març de 2002 organitzen i actuen al festival de música electrònica MEL i col.laboren amb Moncofa Beat i VideA02 començant la relació amb Telenoika i Dress for Excess.

img_2126.jpg

Al 2004 s’hi incorporen a les veus el Jordi “Braggero” i la Núria Vergés “Polar” donant més expressió i contingut als seus directes. Junts actuen a diverses sales de concerts, exhibicions artístiques i esdevenen habituals del circuit underground amb la seva participació a nombroses free/activist-parties i festivals com el Foc in o l’Art-e.

Durant el 2005 realitzen nombrosos directes i exhibicions artístiques tant a nivell català, com internacional en diverses free-parties i festivals i exhibicions artístiques com el Fona, La Dinamo (Madrid) o la Bienal d’Art de Vilanova de Cerveira.

En el 2006 cotinuaren experimentant en les relacions audio i vídeo incorporant nous equipaments als seus directes. També han continuat aprofundint en l’acomodació entre les veus i al música electrónica aconseguit una harmonia trencadora. En aquest any varen actuar en festivals i sales tan significatives com el Sónar de Barcelona, el LPM de Roma o l’Apolo2 de Barcelona.

També porten a terme projectes audiovisuals com la instal•lació interactiva Panoptik (2003, Palau de la Música Euskalduna de Bilbao), on La Màquina de Turing dóna la seva visió més crítica de la societat i es desmarca del món estrictament musical.

braggero.jpg

A l’obra de dansa contemporànea Essència (Barcelona 2004) hi interactuen composant-ne la part musical i en l’aplicació musical del tratge sensible, protagonista de l’espectacle.spa_hellen_keller_low_img001.jpg

A més han treballat amb Pa||se per desenvolupar InMigration (audiovisual interactive installation game), un joc de plaça de poble on els participants poden jugar a ser turistes o inmigrants, reflexionant sobre la llibertat de moviments.

Durant el 2005 han portat a terme tallers de formació i actuacions a la Facultat de Belles Arts de la UB, al Centre Cívic Boca Nord, a Riereta i, també, a Telenoika.

També han col.laborat en intervencions urbanes dom la de contrapublicitat a l’espai públic «ContrAttack» a la Nau Coclea de Camallera (Girona) o la de reivindicació d’un canal de televisió comunitària a Barcelona, juntament amb Okupem les Ones.

Des del 2005 participen activament en l’organització del Fona, festival de música electrónica i experimental aborigen, els VAX12, l’OrquestrAV i les AVJam’s de Telenoika.

El 2006, part de la Màquina de Turing també s’integra dins d’un nou col.lectiu audiovisual, Hellen Kellers, que pretén aprofundir en les relacions audio i vídeo y mostrar-les al públic habitual de d’exhibicions i festivals electrònics i artístics. santi_uilass_miguel.jpg

A més, col.laboren, des del 2004, amb projectes de contrainformació i hacktivisme com Indymedia.org i Straddel3.net. Periòdicament retransmeten concerts i participen a programes de la ràdio i tv per internet de la plataforma R23.cc, un projecte del taller tecnològic Riereta.net. Properament publicaran a la xarxa amb el netLabel Costellam.net sota llicència lliure.nria.jpg

spa_hellen_keller_hi_img002.jpg

dsc08276.jpg
Han tingut el plaer de compartir escenaris i treballar amb col•lectius com Telenoika, Muskaria, Dubcelona, Hamster Loco, Desert Storm, NoSoloTekno, Riereta, Desconnect,… músics i dj’s com Nexus, Ux, Luve, Koulomek, NiceNoise, Bu, Korgoro, Kleber, Sol, HD Substance, Hands, DeLaCalle, Krone, Moce, Daax, CapsuleCorp, TVNO, AddNoise, Barxino, Karl Bartos, Los Subwoofus, Safanoria, La principal de la Nit, Electroputas… i videoartistes com Proletari Arts, Pause, Rotok, OutputVideo, Videocratz, Pedro Oliver, E.T, Qè NormalconAlasVidek, OffTV, Dima, Babió, Otu, LisbonImageShooters, Jörk Loemann, Lectrovision, Artefacte.

pazzeski__37_.jpg

Vols més informació sobre Telenoika i de les seves activitats?

Telenoika

Web de l'Associació Cultural Telenoika:: C/ de la Puríssima Concepció, 9 (Poble Sec) 08004-BARCELONA - NO FIX PHONE NUMBER
(CC BY 3.0) No s'autoritza a cap Entitat de Drets d'Autor a reclamar cap quantitat en el nostre nom.