El vídeo mapping és una tècnica de projecció de vídeo sobre tot tipus de suports amb què es crea el contingut audiovisual per ser adaptat a la forma d’una superfície estàtica, per fer que aquesta cobri vida (en aquest cas, l’Hospital del Coll de Balaguer). Els protagonistes d’aquest espectacle audiovisual que des de l’any 2015 es projecta a la Plaça Berenguer d’Entença de l’Hospitalet de l’Infant, sobre la façana d’aquest conjunt monumental del s.XIV, seran, com cada any, els alumnes de P5 de l’Escola Mestral de l’Hospitalet de l’Infant i de l’Escola Valdelors de Vandellòs.
A aquesta vuitentena de nens i nenes, l’equip de TkLab els ha gravat aquest mes de novembre, distribuïts per grups, en dues sessions diferents, al plató de la Televisió de Vandellòs.

Apareixeran en el mapping les figures festives del municipi: l’Home dels Nassos, els gegants de l’Hospitalet, el gegantó Frare Celestí, el Cavallet de Mar, els Capgrossos i lo Boc de Vandellòs.
Pel que fa a la música, el nou mapping inclourà nadales tradicionals catalanes, com ara «El cant dels ocells» i «Desembre congelat», interpretades per la soprano Olga Miracle i arranjades pel pianista i compositor Jordi Tomàs, segons ha explicat la coordinadora de Telenoika, Pamela Gallo.