Tags membres i col·lectius: musica

HNiC

Híbrida, Nen i Cavall

Híbrida, Nen i Cavall

Trio format per Martí Ruiz, Aleix Pitarch i Marc Pitarch. A la recerca, des de fa més de 10 anys, al voltant dels límits d’allò convencional per a una banda aparentment de rock. Han publicat en lliure descàrrega diversos treballs al seu segell (Hamsterloco) i el 2013 han publicat Permafrost amb la discogràfica barcelonina Spa.RK.

Si hi ha quelcom que caracteritza aquesta formació musical és la seva dificil classificació: indie ambient, electrònica paisatgística, drone, shoegaze, post-rock extraterrestre.

Treballs publicats:
Permafrost. Spa.RK (sp25cd, 2013)
Pedralbes. Hamsterloco (HL045, 2012)
EP Zero. Hamsterloco (HL022, 2006)
Híbrid19962004. Hamsterloco (HL004, 2005)

oscar arrabal panray

Panray

aka Panray, músic, Dj i col·laborador habitual de Telenoika
DJ i músic totalment autodidacta desde mitjans dels 90. Emprengué la seva carrera com a tècnic a Ràdio Tiana, realitzant alguns programes. A finals dels 90, descobreix la música electrònica. Dirigeix un programa de música electrònica a la Ràdio, i organitza els primers festivals de Música Electrónica a Tiana (1998-1999-2000). S’encarrega d’ambientar musicalment algunes de les sales de ball de BCN, fent sessions del tot eclèctiques, passant del jazz, funk,…fins a Techno-minimal-electro,…(DJ. Moscardonzzz). També és membre fundador del col·lectiu NST (No Solo Techno) i membre de Telenoika. Crea el seu primer grup, junt en Ksero i l’Abel (los Subwoofus), havent-ho de deixar un parell d’anys més tard per tal de poder dedicar-se al projecte Panray.

Segueix amb el seu projecte Panray, i està obert a possibles propostes.

anular

Anular

La Polar i el Kilaz ja es coneixien pels móns pseudosubterranis de
Barcelona, però un dia del 2005 per l’obstinació d’un hackitecte i per
una transposició plèxica van començar a coneixe’s millor. Ell tenia
aquella base electrònica, ella hi va posar la veu. Des de llavors han
creat i compartit molts moments musicals que encara segueixen …
La Polar i el Kilaz formen aquest duet musical porós a altres
intervencions audiovisuals. Ambdos es troben a Barcelona on es
relacionen, estretament, amb el món musical, artístic, tecnològic i
activista de la ciutat.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Kilaz y Polar ya se conocían por los mundos pseudosubterraneos
de Barcelona, pero un dia en el 2005, por el empeño de un hackitecto y
por una transposición plèxica. empezaron a conocerse mejor. Él tenía
esa base electrónica, ella le puso la voz. Desde entonces han creado y
compartido muchos momentos musicales que aún siguen… Kilaz y Polar
forman este duo musical poroso a otras intervenciones audiovisuales.
Ambos se encuentran en Barcelona donde se relacionan, estrechamente,
con el mundo musical, artístico, tecnológico y activista de esta
ciudad.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Polar and Kilaz knew each other already from the pseudo
underground world of Barcelona, but one day in 2005, thanks to an
hackitect insistance and a transposition through the plexus they
started to go deeper in their relationship. He had an electronical
base, she added her voice. Since then they have created and shared
loads of musical moments that still last…
Polar and Kilaz form this musical duo with other audiovisual
interventions. Both are based in Barcelona where they are closely
related to the muscial, artistical, technological and activist world of
the city.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

maquina de turing

Maquina de Turing

El directe audiovisual de Màquina de Turing és la recreació del mon particular d’un grup de músics, cantants i videocreadors.

La música electrònica en directe condueix un univers personal ple de metàfores, atmosferes sonores i emotivitat a les veus. Amb un transfons crític i compromés, vestit de simbolisme i poesia, la curiositat i la voluntat d’experimentació converteixen el live de La Màquina de Turing en un autèntic laboratori d’investigació audiovisual.

Precises sincronies/sintonies AV, jocs narratius i escenografies experimentals conduides per densos greus, beats trencats i textures sonores que s’entrellaçen en sonoritats properes al breakbeat, els nous ritmes dubstep i un furiós drumnbass, combinats en un set eclèctic amb personalitat pròpia.

////AUdiO////

La Màquina de Turing és un col.lectiu psicomusical que experimenta amb la música electrònica i el vídeo. Des dels seus inicis a Vila-real, a finals del 2001, centra la seva activitat en actuacions en directe de diferents estils, amb la col.laboració d’artistes de la Comunitat AudioVisual de Barcelona com Videocrats, Proletari Arts o Pa||se.

Guillem Sales, Ferran Montesó, Santi Vilanova i Miguel Gozalbo comencen fent directes de BreakBeat i Tekno amb pseudònims com Overflow i The Lorenz Attractor. Al març de 2002 organitzen i actuen al festival de música electrònica MEL i col.laboren amb Moncofa Beat i VideA02 començant la relació amb Telenoika i Dress for Excess.

img_2126.jpg

Al 2004 s’hi incorporen a les veus el Jordi “Braggero” i la Núria Vergés “Polar” donant més expressió i contingut als seus directes. Junts actuen a diverses sales de concerts, exhibicions artístiques i esdevenen habituals del circuit underground amb la seva participació a nombroses free/activist-parties i festivals com el Foc in o l’Art-e.

Durant el 2005 realitzen nombrosos directes i exhibicions artístiques tant a nivell català, com internacional en diverses free-parties i festivals i exhibicions artístiques com el Fona, La Dinamo (Madrid) o la Bienal d’Art de Vilanova de Cerveira.

En el 2006 cotinuaren experimentant en les relacions audio i vídeo incorporant nous equipaments als seus directes. També han continuat aprofundint en l’acomodació entre les veus i al música electrónica aconseguit una harmonia trencadora. En aquest any varen actuar en festivals i sales tan significatives com el Sónar de Barcelona, el LPM de Roma o l’Apolo2 de Barcelona.

També porten a terme projectes audiovisuals com la instal•lació interactiva Panoptik (2003, Palau de la Música Euskalduna de Bilbao), on La Màquina de Turing dóna la seva visió més crítica de la societat i es desmarca del món estrictament musical.

braggero.jpg

A l’obra de dansa contemporànea Essència (Barcelona 2004) hi interactuen composant-ne la part musical i en l’aplicació musical del tratge sensible, protagonista de l’espectacle.spa_hellen_keller_low_img001.jpg

A més han treballat amb Pa||se per desenvolupar InMigration (audiovisual interactive installation game), un joc de plaça de poble on els participants poden jugar a ser turistes o inmigrants, reflexionant sobre la llibertat de moviments.

Durant el 2005 han portat a terme tallers de formació i actuacions a la Facultat de Belles Arts de la UB, al Centre Cívic Boca Nord, a Riereta i, també, a Telenoika.

També han col.laborat en intervencions urbanes dom la de contrapublicitat a l’espai públic «ContrAttack» a la Nau Coclea de Camallera (Girona) o la de reivindicació d’un canal de televisió comunitària a Barcelona, juntament amb Okupem les Ones.

Des del 2005 participen activament en l’organització del Fona, festival de música electrónica i experimental aborigen, els VAX12, l’OrquestrAV i les AVJam’s de Telenoika.

El 2006, part de la Màquina de Turing també s’integra dins d’un nou col.lectiu audiovisual, Hellen Kellers, que pretén aprofundir en les relacions audio i vídeo y mostrar-les al públic habitual de d’exhibicions i festivals electrònics i artístics. santi_uilass_miguel.jpg

A més, col.laboren, des del 2004, amb projectes de contrainformació i hacktivisme com Indymedia.org i Straddel3.net. Periòdicament retransmeten concerts i participen a programes de la ràdio i tv per internet de la plataforma R23.cc, un projecte del taller tecnològic Riereta.net. Properament publicaran a la xarxa amb el netLabel Costellam.net sota llicència lliure.nria.jpg

spa_hellen_keller_hi_img002.jpg

dsc08276.jpg
Han tingut el plaer de compartir escenaris i treballar amb col•lectius com Telenoika, Muskaria, Dubcelona, Hamster Loco, Desert Storm, NoSoloTekno, Riereta, Desconnect,… músics i dj’s com Nexus, Ux, Luve, Koulomek, NiceNoise, Bu, Korgoro, Kleber, Sol, HD Substance, Hands, DeLaCalle, Krone, Moce, Daax, CapsuleCorp, TVNO, AddNoise, Barxino, Karl Bartos, Los Subwoofus, Safanoria, La principal de la Nit, Electroputas… i videoartistes com Proletari Arts, Pause, Rotok, OutputVideo, Videocratz, Pedro Oliver, E.T, Qè NormalconAlasVidek, OffTV, Dima, Babió, Otu, LisbonImageShooters, Jörk Loemann, Lectrovision, Artefacte.

pazzeski__37_.jpg

kashba

Kashba

K a s h b a neix de l’entusiasme per la indagació de la música electrònica més càlida. Del reconeixement dels sentiments més sincers. El grup està format per dos membres de la Comunitat Audiovisual Telenoika: K-sero, conegut pel seu llarg recorregut com a músic electrònic i membre de Los Subwoofus. I Babi Rodríguez, BabiÓ vj, artista visual ara dedicada a projectar la seva veu. El resultat d’aquesta unió es condensa en atmòsferes que oscil·len entre la cadència del trip-hop i el ressò de les cultures. Però sobretot, i fugint de catalogacions, representa el naixement d’una nova personalitat musical.

Continuar leyendo

Vols més informació sobre Telenoika i de les seves activitats?

Telenoika

Web de l'Associació Cultural Telenoika:: C/ de la Puríssima Concepció, 9 (Poble Sec) 08004-BARCELONA - NO FIX PHONE NUMBER
(CC BY 3.0) No s'autoritza a cap Entitat de Drets d'Autor a reclamar cap quantitat en el nostre nom.